PKN ORLEN to jedna z pięciu największych polskich spółek na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jako firma odpowiedzialna społecznie mocno angażuje się w działalność sponsoringową. Głównie wspiera sport, ale także kulturę i projekty społeczne.
Bezcenna radość i duma kibiców ORLEN to koncern paliwowy, nic więc dziwnego, że przede wszystkim angażuje się w motorsport. Sponsoruje rajdy, żużel, Formułę 1 na wodzie (F1H2O) i akrobacje lotnicze. Spółka wspiera także inne sporty kochane przez polskich kibiców – siatkówkę, kolarstwo, piłkę nożną czy piłkę ręczną, a także lekką atletykę.
XXXII Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio już za pasem. Rozpoczną się w piątek 23 lipca, a zakończą w niedzielę 8 sierpnia. Będziemy oglądać zmagania polskich reprezentantów, zaciskać kciuki z całych sił i krzyczeć z radości na całe gardło, gdy Polacy będą zdobywać medale.

i
Sportową drużynę ORLEN stanowią najbardziej znani i rozpoznawalni polscy (i nie tylko) sportowcy. Gwiazdą błyszczącą nie tylko w naszym kraju jest Robert Kubica. To obecnie kierowca rezerwowy w zespole Alfa Romeo Racing ORLEN startującego w wyścigach Formuły 1, ale także kierowca zespołu ORLEN Team WRT rywalizującego w wyścigach długodystansowych. Do drużyny ORLEN należy także Bartosz Zmarzlik, najsłynniejszy bodaj polski żużlowiec. Anity Włodarczyk, naszej młociarki, dwukrotnej złotej medalistki igrzysk olimpijskich, nie trzeba nikomu przedstawiać. Piotr Lisek to skoczek o tyczce. Będziemy mu kibicować, gdy walczyć będzie o medal w Tokio. W igrzyskach w biegu na 400 m wystartuje też kolejna gwiazda drużyny ORLEN – Justyna Święty-Ersetic. Wszyscy ci sportowcy startujący w tak wielu dyscyplinach dostarczają nam emocji i są naszym powodem do dumy. Jednoczymy się, kibicując im i wspólnie przeżywając radość z ich sukcesów. To oni stanowią wzór do naśladowania dla rzeszy polskich dzieciaków.
Pamiętajmy, że sportowcy nie mogą dzisiaj osiągać sukcesów bez wsparcia sponsorów. Trenowanie jest bardzo kosztowne. Trzeba się też mu poświęcić. Wsparcie sponsorów daje sportowcom stabilizację i zdejmuje im z głowy troski.
Wychowanie przyszłych mistrzów
Jednak PKN ORLEN nie poprzestaje na wspieraniu tych najlepszych. Sponsoruje też rozwój dyscyplin oraz sport dzieci i młodzieży. Chodzi nie tylko o zdrowie młodych ludzi, lecz także o to, by wychować przyszłych mistrzów. To oni – już za 5, 10 czy 15 lat – będą startować w polskich i międzynarodowych zawodach lub rozgrywkach, będą źródłem naszej radości. Jednym z najważniejszych przedsięwzięć, w jakie angażuje się koncern, są akademie piłkarskie w całej Polsce – m.in. Akademia Piłkarska Wisła Płock, AKS Wyzwolenie CEZ Chorzów, Constract Lubawa, LKS Respekt Myślenice, Ajaks Częstochowa czy ORLEN Beniaminek Krosno. We wspieranych przez firmę akademiach trenuje ponad 7 tys. dzieci. Akademie przygotowują przyszłych zawodników – kandydatów do czołowych polskich klubów.
PKN ORLEN szkoli też następców Roberta Kubicy. Wspiera pięciu młodych i obiecujących kierowców – Macieja Gładysza, Gustawa Wiśniewskiego, Karola Kręta, Karola Czepiela i Tymoteusza Kucharczyka. Każda umowa sponsoringowa ze związkiem sportowym czy klubami ligowymi uwzględnia szkolenie dzieci i młodzieży. Dzięki temu prowadzone są m.in. programy – Szkolne Ośrodki Siatkarskie i Lekkoatletyka dla Każdego.
Rozwój biznesu i odpowiedzialność społeczna
Jednak sponsoring sportowy daje firmom, w tym także ORLEN, wymierne korzyści biznesowe. Te działania mają pozytywny wpływ na gospodarkę. Marka ORLEN jest pozytywnie kojarzona i rozpoznawalna nie tylko w Polsce, lecz także za granicą. Spółka prowadzi przecież działalność w Czechach, Niemczech, na Litwie i Słowacji. Produkty Grupy ORLEN trafiają do ponad 110 krajów na sześciu kontynentach!
Tylko dzięki zaangażowaniu w F1 poprzez współpracę z Alfa Romeo Racing ORLEN i wsparciu Roberta Kubicy marka ORLEN w 2020 r. pojawiła się w ponad 100 tys. artykułów! Według danych pracowni Meltwater zostały one wyświetlone ponad 359 mld razy! Według badań Nielsena łączna widownia Formuły 1, transmitowanej w 51 krajowych telewizjach, sięga 400 mln widzów. Co piąty polski kierowca deklaruje, że ze względu na współpracę koncernu z Robertem Kubicą częściej korzysta z oferty stacji PKN ORLEN. Gdyby ORLEN chciał osiągnąć taki sukces, jaki dał mu sponsoring sportowy, dzięki reklamie, musiałby wydać aż 400 mln zł! Jednak dla PKN ORLEN sponsoring sportu to coś więcej niż ekspozycja logotypu spółki. To transfer wartości i budowanie pomostu łączącego obecnych i przyszłych mistrzów sportu.
Partnerem materiału jest PKN ORLEN